torsdag 7. august 2008

Tålmodighet er en dyd

(Foto: www.dagbladet.no)

Jeg har jobba hver dag denne uka. Egentlig skulle jeg ha fri hele onsdagen, men det var visst krise på jobb pga sykdom så jeg jobba allikavel. En kunde kom og skulle betale med kontanter. Da han skjønte at han ikke hadde nok penger med seg prøvde han å ta med seg varene ut i bilen for å hente flere penger(sa han iallefall). Jeg sa han måtte la varene ligge igjen når han skulle hente pengene. Dette ble han tydeligvis litt gretten for. Da han han var ute for å hente pengene slo jeg kundene som var bak han på mellomkunde. Kunne jo ikke la dem vente på han... Da han kom inn igjen etter en stund var jeg midt i å ekspedere den ene kunden, og dette gjorde at han måtte vente en liten stund, noe han tydeligvis ikke likte fordi i neste sekund kasta han 20-kroningen han hadde henta ute i bilen, på meg! Jeg plukka opp pengene og fortsatte med kunden jeg holdt på med mens han rasket til seg varene og gikk. I tillegg funka ikke kortet til kunden jeg ekspederte, så de måtte opp og ta ut penger fra minibanken. Når jeg omsider ble ferdig med kunde 2, fant jeg ut at den rasende kunde 1 ikke hadde gitt meg nok penger, så muligens skjønte han at han ikke hadde nok penger med seg i det hele tatt og så muligheten til å stikke av fra kroner 13.50.
Vel, du mannen med blå t-skjorte som var innom Meny i går i 18-tida; vi har deg og hele hendelsen på tape ;P

2 kommentarer:

Thøger sa...

haha, det er alltid sånne episoder fra en tid til en annen i butikker. Må vel være som krydder i hverdagen for de ansatte? :P

Karine sa...

Haha, ja...Noe sånt...
Holdt på å le meg ihjel etterpå;P