lørdag 2. august 2008

Min 5-dagers ferieuke



Jess da var vi tilbake i tigerstaden, brune og reine kan man vel si:P
For dem som ikke har fått det med seg dro Andreas og jeg til pappa på søndagen som var. Vi tok toget fra Oslo S til Drangedal klokken 17.09 og var fremme ca klokka 19.40. Vel hjemme hos pappa fant vi ut at vi ville bade, så vi kjørte opp til Kilshølen og uti bar det. Andreas virka litt skeptisk til elvevannet, men så fort han kom uti var det nesten umulig å få han opp av vannet igjen.

Mandag dro pappa, Andreas, Dennis og jeg ut på kanotur på Feta. Vi bada litt lenger nede og vaska Dennis rein og fin. Han hadde med seg ballen sin, så det ble en del leking og svømming på han også.
Pølsegryte til middag:D NAM!!

Pappa hadde som mål at han skulle opp på Gaustadtoppen denne sommeren, og ville gjerne ha oss med, så da dro vi dit på tirsdagen. Først dro vi ned til onkel Espen for å låne bilen hans(fordi pappa sin Navara ikke har mer enn 2 seter, ergo ikke plass til både Andreas og meg lovlig i bilen)
Så kjørte vi over Lundeheia og over til Tuddal. (Jeg må bare legge til at det er en forferdelig humplete og svingete vei over Lundeheia.) Det var mye stein, men turen var fin fordeom:D Og det var sykt mange folk som gikk samme turen som oss, spesielt nederlendere var det mange av. Dennis var førstemann..ehm hund opp, med Andreas i hælene. Pappa og jeg kom etterpå med en "blindpassasjer" hengende bak oss.
Inne i hytta på toppen kunne man kjøpe vaffel og brus. De som jobber der ligger visstnok der oppe fra juni til september. Snakk om sommerjobb! Selvfølgelig måtte vi ut på den spisseste delen av fjellet for å nyte utsikten, og det sies at man kan se 1/6 av Norges land fra Gaustadtoppen. Shit!

På vei hjem sovna både Andreas og jeg i bilen. Gresset var blitt høyt så da tok jeg fram gressklipperen og kjørte over det, siden Jørn Magnus ikke haded gjort det tidligere, slik han hadde fått beskjed om. Som kjent blir man svett når man arbeider, og ikke minst grønn på beina når man klipper gresset barbeint, så da ble det et bad på meg i Kilshølen den dagen også. Andreas og pappa var for slitne.
Taco til middag:D


Onsdag dro vi opp til Lindalen for å plukke blåbær. Selv om det ikke var særlig mye bær fikk vi iallefall plukka nok til ca 3 liter syltetøy som vi lagde når vi kom hjem.
Bada denne dagen også
Grillmat med fløtegratinerte poteter til middag. Nam!!! Etter middag lagde Andreas og jeg brownies, som vi hadde til dessert sammen med melk. Uff, det er altfor godt...




Bestemor hadde ikke møtt Andreas før, derfor var det en fin anledning til at hun kunne møte han denne gangen, så vi dro ned til henne på torsdag, og blei der en stund før vi dro hjem og bada. Mens vi spiste middag (grillmat) var det sykt mye veps, og selvfølgelig klarte jeg å bli stukket...
Seinere på kvelden kom mamma og henta Jørn Magnus. Er visstnok Treungenffestival i helga. Samantha Fox kommer og greier:P



Fredagen var kommet og dette var siste dagen vår i Telemark for denne gang. Pappa og Ole Jørn dro opp til Honsdalen for å fikse en bro. I mellomtiden dro Andreas, Dennis og jeg på butikken for å handle noe småting til noe som skulle være en overraskelse til pappa kom hjem. Kanelsnurrer med vaniljekrem! Han ble veldig overrakset og glad, og mens siste delen av bollene hevet dro vi opp til Kilshølen for å bade nok en gang. Deilig! Derretter grilla vi igjen:D
Det er skikkelig koselig å være hjemme hos pappa:)

Andreas og jeg tok toget tilbake til Oslo fra Drangedal klokken 19.13 og var framme ca klokken 22. Kenneth og Pushkin henta oss, og nå skal de, pluss noen til lane i stua....

Så, i morgen..eller dvs teknisk sett er det seinere i dag, skal jeg på jobb fra 10.30-18.30. Så drar vi på hytta til the Hansens.



Jada, skal ordne på bildene..en gang...orker bare ikke nå for nå er det sengetid for leeeeeeeeenge siden... natta:D

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Aww, det virka som en koselig ferie :)

Karine sa...

Mhm det var kjempekoselig! Bare synd den var på korte 5 dager. Vi gjorde, som du ser, noe hver dag:D
Kunne likt å tatt en tur innom mamma også, og kanskje en liten svipptur innom til Meny Nakken, Silje, Kamilia og Samia i Skien. Men men... I'll be back;) Skal jo på Dyrsku'n og greier i år da så, det blir kos:)