tirsdag 15. juli 2008

Jet-set-liv

Bilde: Min yndlingsblomst; Forglemmegei. Denne blomsten er så nydelig, i tillegg til at den er stilig ved at den kan henge fast på klærne;)

Bilde: Årets første blåbær. Nå begynner vel kantarellsesongen også snart;)

Bilde: "Noen har grønne fingre, mens jeg har grønne tær." sitat av Andreas

Bilde: Sykkelen min
Bilde: Årets første bringebær:)

Nok en gang har jeg vært treig med å blogge, men det har sine grunner. Lørdag jobba jeg for Ann Marita. Hun hadde fått tannverk stakkar, så hun sendte meg melding på fredagen og lurte på om jeg kunne jobbe. Så klart kunne jeg det, selv om Andreas og jeg egentlig hadde planlagt å ha en stille og avslappende dag sammen. Da ble det heller mer penger på meg den dagen;) Etter at Andreas hadde henta meg fra jobb lagde vi en av sausene som skal oppi lasagnen som vi skulle ha til middag, så på butikken, lagde ferdig resten av lasagnen og deretter henta Andreas Terje, Rune, Glenn og Marius som kom hjem fra Tyrkia.

Søndag hadde Andreas og jeg planlagt at vi skulle dra på hytta etter at han var ferdig på jobb, men Terje syntes det ble for seint å dra ut da, så da fant Andreas ut at han ville sykle til hytta. Det er jo bare 5 mil. Og han lurte også på omjeg også ville være med, og det ble til det, helt fram til søndagsmorgenen da jeg bråvåkna av at det høljregna. Så da ble det til at jeg dro med Terje og Kenneth til hytta og Andreas sykla fra jobben. Men med 20kg frukt på ryggen er det vel ytterst få som hadde greid den strekningen, så vi henta han med bilen, Kenneth og jeg.
Mandag dro Andreas og jeg til Askim for å gå litt på senteret der, og sannelig fant vi noe smart. Ny dyne til Andreas og sengetøy til pappa.

I dag, tirsdag dro vi hjem fra hytta i 12-13 tiden. Planen var å dra å se på det nye operabygget, men siden været var så dårlig, ble det utsatt til en annen dag. Istedenfor dro vi på Metro og shoppa litt klær. Digg! Jeg fikk til og med nøkkel til både huset og boden i dag, så nå har jeg offisielt flyttet inn;)

Siden vi ikke fikk trent i dag dro Andreas og jeg på en liten sykkeltur, bare han og jeg. Det å sykle er så befriende, sunt og ikke minst koselig, og denne runda vi tok i dag var egentlig ganske ok. Ikke for lett og ikke for hard, men sånn midt i mellom. Kjenner det i beina kan man si;)

Legger ut bilder og en film seinere;) Bilde av sykkelen min skal også komme, bare jeg får summa meg....

Æææ ikke lenge til jeg får vite om jeg har kommet inn på UiO eller ikke :-S

2 kommentarer:

Ine Adele sa...

Så bra at du har det bra :) Jeg er inne og leser bloggen din hver dag. Nå skal jeg bare jobbe i morgen, lørdag og neste lørdag, så er jeg ferdig på jobben, for godt! Det er rart :/ Du må fortelle meg med en gang om du har kommet inn. Jeg er kjempe spent!

Karine sa...

Hehe, jeg har det bra vettu. Hva med deg? Ja, blogger så ofte jeg kan, men noen dager blir litt for hektiske til at jeg rekker å stikke innom bloggen. Er innom din blogg også av og til, for å se hvordan dagene dine har vært, og for å se om du har laget ny layout;) Hehe...
Skjønner godt hvordan det er å slutte på jobben. Selv om jeg har det veldig fint på Kalbakken må jeg innrømme at jeg savner de i Skien en del, og tankene streifer innom dem titt og ofte. Du har vel tenkt å få deg en jobb her i Oslo eller?
Åh, ja vi får jo vite det til søndag, ikke sant? Æææ! Gjett om jeg gruer meg/er spent!!! Uff...
Men vi får krysse fingrene og håpe på det beste. :)