søndag 6. juli 2008

Kjapp oppsummering av de 3 siste dagene

Bilde: Maten min: kongereker og kongekrabbe


Bilde: Desserten min *sikle*

Bilde: Desserten til Andreas


Bilde: Hvem tror du?


Bilde: Andreas<3

Oi nå har jeg visst vært litt sløv med å blogge de siste dagene, så nå får jeg få rompa i gir;)
Fredag var jeg på jobb fra 16-21 og lørdag fra 10.30 - 18.30. Jeg jobba for Ingeborg som skulle på hyttetur med kjæresten. Vel, mer penger i lomma mi;) Fredag var jeg ikke helt frisk i magen i tillegg til at jeg bare nøys og nøys og nøys pga hundeallergien. På jobb kom det en kunde som var skikkelig åhhh!! Hun skulle kjøpe en sjokolade med 70% kakao som gikk inn på kassa til 19.90. Hun påsto at den kostet 18.90, så jeg gikk for å sjekke, men fant ut at kassa hadde rett. Så påsto hun at det ikke var der jeg fant prisen at hun hadde funnet varen, så vi gikk sammen dit. "Greit", sa jeg " Dette fikser jeg, vettu, slapp av." Så jeg tok retur på varen... 1 krone forskjell. Helledussan da! Hvor nøye skal man være? 1 krone forskjell liksom... Den returlappen jeg tok ut hadde kanskje kostet den ene krona. Hadde jeg vært i hennes situasjon hadde jeg bare drite i det. Men men, rett skal jo være rett, og det var jo butikken som hadde gjort en feil så klart, men uansett. 1 krone!!!! Kundene etterpå sa at jeg ikke skulle bry meg om hun der, og Oda fortalte at det ikke var første gangen hun gjorde slikt. Jaja, godt det finnes flere hyggelige kunder enn sånne kunder som det der.

I går, lørdag, dro Andreas og jeg på restaurant etter jeg var ferdig på jobb og han hadde kjørt pappaen sin, onkelen sin og fetterne sine til flyplassen. De dro til Tyrkia. Vi dro til kinarestaurant Nodee på Majorstuen, rett ved siden av Colosseum. Mens vi venta på bordet vårt satt vi i sushibaren og drakk cola, og så på kokkene som lagde sushi. Spennende og fascinerende egentlig, men ville ikke spist det, tror jeg. Jeg er ikke helt for å spise rå mat. Etter noen minutter kom kelneren og viste oss bort til bordet vårt. Woohoo bord i hjørnet med sofa og greier!!! Til min store forbauselse kom en annen kelner og la en slags duk/serviett på fanget mitt. Snakk om service;) Andreas var så dristig at han bestilte stuts- og fasankjøtt med cappuchinosaus, mens jeg bestilte kongereker og kongekrabbe med masse rart tilbehør. Nam, det var godt! Til dessert bestilte Andreas en spesiell sjokoladekake med sorbè til, mens jeg gikk for "the Asian Style" som besto av mange forskjellige desserter som f.eks lime og ingefær sorbè, en slags hvit hvetebolle med noe nam nam inni, papaya og mango kompott og et glass fylt av en sammensetning av vanilje og mango. For å si det sånn: det var ikke vondt;)
Klokken 1 henta vi mammaen til Andreas som hadde vært på det jeg ville kalt byhytte-tur sammen med noen venninner. Vel hjemme i senga sovna vi tvert;)
Søndag er alltid en litt mer kjedelig dag enn de fleste andre dager. Som oftest har jeg lite eller ingenting å gjøre på en søndag, og ikke er butikkene åpne heller. Så derfor sover jeg leeeeenge. Da jeg våkna i dag snakka jeg litt med pappa på mobilen. Tror det ble en god time med snakking ja. Deretter ringte jeg Boppo for å høre hvordan han hadde det og deretter ringte jeg faktisk mamma. Mamma var på jobb på Vinstoga til Sølvi, så hun kunne ikke snakke. Grunnen til at jeg ringte henne var fordi Boppo fortalte meg at en viss en ikke var hos mamma akkurat nå, men på sjøen. Og dette fikk meg til å undre litt. Har de blitt samboere igjen????:S





Andrè har bursdag i dag:) 19 år! Gratulerer så mye:D

Ingen kommentarer: