torsdag 24. juli 2008

Skoleforberedelser


I en stund nå har Andreas og jeg holdt på med å lage en reklamefilm til en konkurranse vi fant. Vi har kommet godt på vei eneste som er igjen er litt tracking og det å animere figurene. Jeg synes det er både gøy og koselig å lage ting sammen med Andreas, for når en kommer opp med en idè kan det vekke en annen idè hos den andre. Og ingen idèer er dumme mener vi:D

Andreas har fått sansen for å lage vårruller, så da lagde vi en stor oppskrift i går, en del med taco og en del med vanlig smak. Deler av den spiste vi til middag, mens resten frøs vi ned.

Vi hadde begge fri i går så da brukte jeg anledningen til å gå bort på Stovnersenteret for å bytte bank. Har alltid synest at det har vært kronglete å ha bank i Drangedal, for jeg er der alt for sjelden på de tidene banken er åpen. Dvs. nede i Drangedal sentrum, så klart. Derfor har jeg på formodning og anbefaling av pappa, bestemt meg for å bytte til Postbanken Leve Student. Mye bedre:D

Annet jeg gjorde i går var å trene.


Dagene går og det nærmer seg skolestart. I den anledning satt jeg oppe til klokken 03 i natt for å bestille bøker i bokklubben jeg er medlem i. Jeg bestilte 8 bøker som tilsammen kom på litt over 2000 kr. Synes det var billig jeg:)

Disse bøkene er utenfor den lista som står på UiO sine sider, så det er ikke tvang å kjøpe dem, men jeg synes det er greit og interessant å ha:)


1 stk. Norsk litteraturhistorie Dette er boken Knut Nærum rett og slett måtte skrive. Her har han stilt de store, men enkle spørsmål: Hvorfor har nordmenn skrevet det de skrev? Hvem leste det? Beveget de på leppene? Han har besvart dem alle selv.


1 stk. Røff guide til samtidslitteraturen Boka tar for seg norsk skjønnlitterær prosa av forfattere som har debutert mellom 1990 og 2005


1 stk. Impuls Boken inneholder teoristoff om litteraturhistorie, teaterhistorie, språkhistorie, språk og samfunn, dialektlære, skjønnlitteratur og sakprosa


1 stk. Lyrikkhåndboken Boka presenterer og analyserer 101 dikt fra norsk litteratur, fra middelalderen og fram til i dag


1 stk. Sjanger I denne boka kommer forfatteren med tips til hvordan man skal skrive ulike tekster, bl.a anmeldelser, essay, kronikker, referat og intervjuer


1 stk. Litteraturkritikk Forfatteren ser på hva litterær kvalitet er, hvordan den litterære smaken utvikles og hvordan en god kritiker arbeider. Boken er skrevet for de som studerer litteratur og de som arbeider med skjønnlitteratur til daglig


1 stk. Lyrikkens liv Denne boka er et utmerket verktøy til alle som har lyst til å lære mer om dikt og øke lesekompetansen


1 stk. Hersketeknikk Denne boka lærer deg å avsløre hersketeknikkene og slå tilbake!


1 stk. Norges historie Boka gir et samlet bilde av kultur- og samfunnsutviklingen i Norge, helt fra de første menneskene tok landet i bruk for nær 12.000 år siden og frem til i dag.


Andreas dro på jobb for en stund siden. Videre i dag skal jeg på jobb. Sjefen min ringte og lurte på om jeg kunne begynne på jobb 1 time tidligere. Dvs. 15 .00-21.15 istedenfor 16.00-21.15. Helt greit for meg det;)


Hvis de er så i beit etter folk som kan jobbe på Meny, hvorfor setter de ikke opp lapp eller annonserer det på Meny.no eller Finn.no?


Min kjære fetter fra Sandnes, som kaller meg for søstra hans, Kim Robert, er i Oslo fram til i morgen:)

4 dager til vi drar til pappa med toget:D



2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Postbanken er så mye mer praktisk enn Drangedal og Tørdal sparebank :p hehe.
Har alltid hatt postbanken jeg, men så er vel ikke det så rart i forhold te hvor pappa jobber :p

Karine sa...

Hehe ja, jeg vet...Var så tungvint når jeg personlig måtte møte opp for å gjøre endringer osv der...Jeg er jo sjelden i Drangedal sentrum på den tiden som banken er åpen..(har vel sine grunner) Men men...
Postbanken it is:D