tirsdag 22. juli 2008

"Ungdommen nå til dags..."

Jeg har vokst opp med et inntrykk av at ungdommer er late og uhøflige. Dette inntrykket har jeg fått fra eldre, muligens ikke akkurat besteforeldrene min, men andre eldre mennesker som tydeligvis har funnet en ting de kunne klage på den dagen også. Når jeg sitter i kassa på Meny sier jeg hei til hver eneste kunde som kommer, ofte sier jeg "hei" til kunder som bare går forbi meg også, eller et lite "hadebra" med et smil til. De fleste kundene svarer meg høflig "hei" eller "hade bra du også" tilbake. De som utgjør resterende er enten en person med telefon i øret som mimer et hei til meg, mens han prøver å følge med på personen i andre enden samtidig som han følger med i kassa, eller så er det eldre folk! Eldre skulle ikke klage over de yngre for de er ikke noe bedre selv! Det finnes så mange sure og grinete mennesker, at det er jammen ikke rart det er krig i verden. Hva koster vel et lite hei?
Heldigvis har jeg funnet på et triks som oftest fungerer, og de få gangene det ikke fungerer blir det bare et lite flaut moment, fordi det bare er jeg som ler...

Men jeg synes ikke synd på de sure menneskene, jeg bare smiler og gir de et "ha en videre fin dag", fordi det er ikke rikitg at de skal spre sin negativitet over på andre mennesker, og meg skal de hvertfall ikke få påvirke:D

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Det er mange gamle som er skikkelig sure og grinete ja. De klager på ungedommene liksom :p