fredag 20. juni 2008

Du får vente til freda'n!

Bilde: Denne shønne pandaen fra Kina fikk jeg av bestemor:)

Bilde: Haugtraa, fineste plassen på denne jord:)

Bilde: Dennis. Han ulte etter meg da jeg vemodig dro, stakkar. Jeg kommer jo tilbake da:)


Fredagen er her, sola skinner samtidig som det regner åkke som. Jeg sov hos pappa i natt først og fremst fordi jeg hadde time hos tannlegen i Drangedal klokken 9, pluss at dagen før var en ypperlig dag å flytte tingene jeg har her nede i hybelen min, som jeg ikke vil ta med til Oslo, tilbake til Haugtraa. Tannlegetimen gikk smertefritt. Noe som overrasket meg var det at tannlegen sa jeg burde beholde den reguleringen jeg har bak de nedre fortennene resten av livet! Hjelp! Vel, er ingen som ser den og jeg har jo blitt vant til den, men tenk deg meg som 90 åring og den reggisen da;) Haha!
Etter tannlegetimen gikk jeg opp til bestemor for å slå ihjel noen timer før den 2. og siste bussen gikk til byen klokken 13.15. Det var veldig lenge siden jeg hadde sett henne, og skikkelig koselig å se henne igjen. Sjelden jeg tar et besøkt til henne sånn helt alene, dessverre. Monica ringte meg og lurte på om jeg kunne ta en tur innom Meny når jeg var kommet hjem, og dette fikk meg virkelig til å undre på hvorfor.
13.15 tok jeg bussen fra Drangedal stasjon og var nede i 14 tiden. Da møtte jeg på Alise som sto ute i hagen. Hun sa hun ville ha opp køyesenga på hybelen igjen, nå som jeg skal flytte. Hun vil selge den, og må derfor, etter det hun sa, ta bilde av den osv. Hvorfor ikke bare finne et bilde på Internett, istedenfor å streve med å sette den opp igjen? Det vil bli et hardt syn for meg, jeg som strevde SÅ med å få den ned, helt alene! Men men... Skal prøve å få Andreas til å overtale henne. Hehe. Han kommer nemlig om ikke så veldig lenge:)
På Meny tok Monica tak i meg og vi gikk sammen inn på personlarommet. Hun ga meg en gave som var fra henne, Stefan og Eli, toppsjefene altså:) Wohoo!!! Etter å ha sagt takk gikk jeg ut i blomsterbutikken rett ved siden av og henta orkideen jeg hadde planlagt å gi Monica i morgen. Jeg sneik meg inn bakdøra med den og åpna gaven min. Det var en skikkelig fin topp med blå og lilla blomster på:) Jeg fant Monica og ba henne holde seg for øynene for så å føre henne inn på personlarommet der jeg hadde satt orkideen. Hun ble skikkelig glad:)
Vel hjemme fra Meny sa Ine på MSN at det gikk rykter om at eksamenskarakterene våre hang på skolen. Jeg tok første bussen til Porsgrunn fordi jeg ikke klarte å vente;) (Den brukte 40 min fra meg til Kammerherreløkka pga all køen! Så jeg sovna faktisk, men våkna tidsnok.)
M2 kom jo aldri så da tok jeg beina i bruk og spurta bort til skolen. Der hang kun de tverrfaglige eksamenskarakterene, (!) mens de andre karakterene var ikke å se. Typisk. Porsgrunn VGS i et nøtteskall! jeg som grua meg så! Men på skolen møtte jeg Knut Amund og skolens band "Bismak". Knut Amund lovte å sende meg fagskrivings-og friskrivingskarakterene mine til mailen min, siden han visstnok hadde fått en kopi av alle karakterene. Ringte Lilja også, angående engelsken, men hun hadde ikke peil.

Nå har akkurat Gry vært her og hun hadde med seg en kjempefin gave:) To glass til å ha telys i og en bilderamme som var superfin! Brun og creme, mine yndlingsfarger.

Ingen kommentarer: