onsdag 25. juni 2008

Oh happy day!

Selv om jeg kanskje kunne stått opp litt tidligere enn halv 2 så har dagen min i dag vært mer eller mindre fantastisk:)
Det første jeg gjorde etter å ha blitt vekket av Andreas og spist frokost var å fikse meg litt. Rett før vi skulle dra til sykkelforretningen ringte mobilen min. Det var fra Meny Kalbakken. Gjett om jeg ble glad! De spurte om jeg ville komme til intervju i morgen i 10-11 tiden. Så klart ville jeg det! Deretter dro vi til sykkelforretningen vi kjøpte sykkelen min på, for å få dem til å se over om alt var skrudd bra til og montert riktig. Samtidig kjøpte vi sykkelstativ til å ha på bilen, og jeg fikk skjermer til sykkelen min av Andreas. Egentlig kostet sykkelen 5000, men jeg fikk den for 3000 pga Kenneth er kamerat med faren til han som eier forretningen. He-he. I tillegg til at Andreas skrudde den sammen selv. Var ikke store jobben egentlig, jeg kunne lett klart å gjort det selv, ettersom både gir og bremser var ferdig montert. Da klokken var passert 15 dro vi hjem igjen for å hente Kenneth som skulle hente vitnemålet sitt på skolen. De har tydeligvis ikke den geniale greia med å sende det ut til elevene i posten, neida de må hente det de.
Etter dette bar det innom et lagersalg hvor de solgte masse Gore Tex- og Mammut-klær på salg. Vi skulle finne en jakke til bestemoren til Andreas, Aud. Det var helt sykt billig der. Jakker som tidligere hadde kostet 2-3000 gikk nå for 8-900 kroner! Hehe.. Da vi var der ringte mobilen min igjen. Denne gangen var det Meny Grorud som ønsket et intervju med meg. Så jeg skal dit i morgen klokken halv 10. Jeg måtte så klart fortelle dette til pappa så jeg ringte han. På lørdag sendte jeg inne en melding til Varden for å fortelle om hvor fornøyd jeg er over 1 bussjåfør i Grenland og 2 i Drangedal. "Oppi alle disse klagene på bussen vil jeg gjerne få si noen positive ord om vår kollektivtrafikk. Spesielt vil jeg rette oppmerksomheten mot Olaf og Einar på Drangedalsbussen og Robert på Metro. Disse 3 er eksemplariske når det gjelder å være bussjåfør pga deres hyggelige og vennige vesen. Takk for lange samtaler på veien. :) Hilsen Karine." Pappa fortalte meg at denne kommentaren eller innlegget om man vil, sto i avisa for 2. dag på rad, og at jeg til og med hadde blitt trukket ut som den heldige vinner av 3 flaxlodd! Oi oi oi! Eneste problemet var at mobilnummeret mitt ikke står registrert riktig på Gulesider. Der står det at adressen min er Karine Tveit, Haugtraad, 3117 Skien. Det er jo feil, men er gjort med vilje for at visse personer ikke skulle finne ut hvor jeg bodde da jeg opprettet nummeret.
Kan jo egentlig endre på det nå.
Iallefall, så ringte jeg til Varden for å gi dem den riktige adressen min, men da ble jeg bare bedt om å sende dem en mail. Greit nok det.
Da vi kom hjem fra lagersalget var bestefaren kommet på besøk og Andreas laget pizza. I tillegg kom onkelen og fetteren Glenn også innom en tur. Koselig:)
Vi kjørte etterhvert bestefaren hjem, og nå skal jeg ned og hjelpe Andreas med å lage ferdig Chiabattaene. Nam <3

Ingen kommentarer: