onsdag 11. juni 2008

Sommerferie...endelig!

Bilde: Roald med isen sin på den lille "lekeplassen" i Porsgrunn sentrum.

"Det eneste som er igjen for meg er å ønske dere god sommerferie". Før avdelingslederen vår sa disse ordene satt det ca 20 spente og usikre 3. klassinger i klasserom 118 på Porsgrunn Vgs avd Sør. Vi hadde hørt ting som både pekte for og imot at vi kunne komme opp i muntlig, og sånt kan lett forvirre en stakkar som allerede har hatt 4 eksamener tidligere. Iallefall var det som om taket letta da vi fikk vite at vi ikke kom opp. Nydelig var det! Sommerferie! Endelig!
Deretter gikk Roald og jeg ned til byen for å spise is. Klokka ble mye og jeg dro hjem til meg selv mens Roald skulle vente på at Debora ble ferdig på skolen. Derfra dro jeg til Skien for å møte Ida på Herkules. Shoppe litt da vettu:) I tillegg til Ida kom også Pernille. Var koselig å se dem igjen:)
Jeg kjøpte jordbær som jeg tok med meg til Silje og ungene etter å ha vært på Herkules. Så i 21 tiden dro jeg hjem med bussen, og nok en gang ropte bussjåføren på meg da jeg gikk bak, for å få ta en ekstra kikk på busskortet mitt. Jeg har jo et ungdomskort fra Drangedal bussruter og tydeligvis er ikke alle bussjåførene informert om at også disse funker som busskort. "Gyldig i alle rutebil- og båtselskaper i tilskuddsberettighet rutetrafikk i Telemark" står det, og ja, det funker over hele Telemark unntatt på ekspressbusser, kanalbusser og nattbusser. Mulig de kunne ha oppgradert kortet en smule med tanke på størrelse og oppsett, men ellers er kortet veldig "hændy" og er faktisk litt billigere enn Metrobussen sitt. Fordeler i fleng!

Drar jeg til mamma igjen i morra???

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Jasså, ekke bare meg som møter på bussjåfører som ikke er så glad i ungdomkortet nei :p hehe. Enig i designet. Kanskje på tide med en oppgradering egentlig :p