mandag 9. juni 2008

Helga som gikk...


Bilde: Jeg vasser i Nisser...Det var den badinga...

Bilde: Hjemmelagde vafler og nykrøsta jordbærsyltetøy og en dæsj rømme. Nam!!!

Da var jeg tilbake da. I Skien.
Mamma henta meg på lørdag, og da vi var fremme i Treungen tok vi en tur innom Boppo. På vei hjem til mamma så vi en bønsj med fulle folk som holdt på å gå uti en båt. Båten var ikke lagd for at sååå mange skulle være i den, så den sank ganske godt ned i vannet, men jammen holdt den. Vi møtte Kjetil, en kollega av mamma på Shell, som også sto og så på gærningene utpå vannet. Glad jeg ikke var med, selv om det sikkert hadde vært gøy.
Søndag bestemte mamma og jeg oss for at vi skulle ut og bade og sole oss ved Nisser. Mamma lagde vafler og jeg jordbærsyltetøy som vi skulle ha med. Men da vi kom oss ned dit vi skulle ligge hadde det begynt å blåse så fælt at det ikke frista med noen dukkert i det 14 grader varme(?) vannet. Derfor lå vi heller bare å sola oss littegranne i tillegg til at jeg vassa i vannkanten. Etterhvert ble dette osså ganske kaldt så vi tok turen ned til Boppo for å spandere noen vafler på han og Mohanned, en alt-mulig-mann som Boppo leier til å male husmuren. Etter å ha spist oss mette og gode på vafler, satte Mohanned igang med å male igjen, og jeg syntes det så så gøy ut at jeg ville hjelpe til:)
Seinere kom Boppo opp på middag hos oss; kyllingfilet i fløtesaus og ris. "Det er mat for Karine det!" Etter middag dro mamma og jeg ned på vinstoga i Treungen sentrum for å spise is.
Mandag morgen kom og jeg tok bussen ned fra Drangedal klokka 13.15 og nå er planen å først lage meg noe mat, så til psykologen for deretter å dra rett til Kino 1 i Skien der Malene, Gry, Ine og jeg skal se Sex and the City:)

Ingen kommentarer: