fredag 20. juni 2008

Ikke min dag...

Torsdag 19. begynte med at jeg ikke fikk sove før halv 4 på natten pga tanker angående eksamenene, avslutningen, og ikke minst spørsmålet: Vil jeg få vitnemålet mitt seinere i dag? Klokken 08.35 ringte Monica meg og sa at jeg skulle ta kjøla i dag, noe som egentlig i og for seg var helt greit. Da jeg kom på jobb hadde Monica ringt Bente for å fortelle at JEG skulle ta kjøla, for det bestemte hun. Hvorfor aner jeg ikke, men Monica var syk denne dagen, og det er hun som pleier å gjøre jobben med kjølevarene. Iallefall så fortsatte det med at jeg skulle ta ut noen First Price brusflasker. Oppå disse er det en plastikk som man helst bør skjære igjennom for å få flaskene fri fra hverandre og fra pappen de står på. På jobben min åpner man mange pappesker når man setter ut varer så derfor har vi det som kalles en pappkniv til rådighet. Jeg brukte denne pappkniven på plastikken som var rundt flaskene og tror du ikke jeg var littebittegranne uheldig med den og skar rett inn i flaska. Som de fleste vet er det noe som heter kullsyre i en slik flaske, og hva skjer når det går hull på den? Jo det sier "pang" og "fssssshh". Der sto jeg skjelven og neddynka i First Price Cola. Vel, man lærer så lenge man lever.
Eli kom plutselig inn til meg på lageret da jeg akkurat var ferdig med å vaske opp etter alt Cola-griset og sa at noen spurte etter meg. Døra gikk saaaakte opp og gjett hvem som sto der? Jo, mamma. Lykkerus..NOT! Iallefall så endte det ned at hun gikk uten å si hade. Nok om det.
Dessverre tar ikke min fredag 13. wannabe-dagen ende her, for da jeg var kommet hjem fra jobb, etter at pappa hadde hentet meg og noen banankasser som vi skulle bruke til å frakte mine eiendeler i, klarte jeg å knuse en tallerken. Jadda. I tillegg kom mamma også bortom... Plutselig fikk jeg melding av Gry som lurte på hvor jeg var. Hvor jeg var? Hjemme vel? Avslutningen begynner jo ikke før 19? Eller... F*** At det er mulig!!!
Så da bar det alle mann inn i bilen til mamma og i fykende fart til avslutningen på Charlie. Det pøsregnet. Da jeg kom inn i sal 4 var jeg tydeligvis ikke aleine om å komme for seint, for det sto en del i døra fra før av.
Tidligere på dagen hadde jeg fått litt angst fordi jeg trodde vi skulle få vitnemål og alt sånn på denne avslutningen. At vi skulle bli ropt opp en og en for så å få utdelt det gyldne papiret osv, slik som de gjør i USA. Jeg likte egentlig ikke tanken, fordi dette ville bli en slags uthenging av dem som ikke kom til å få vitnemålet, altså de som ikke fikk bestått. Og det er jeg enda ikke 100% sikker på at jeg får... Men neida! Ikke noe vitnemålsutlevering på denne avslutninga nei. Bare en slags fremvisning av elevene i hver enkelt klasse og rektoren som aldri har brydd seg en shit om oss, men som gjerne tar en tur innom så lenge han kan få credit for det.
Vel, dagen min endte med at mamma dro rasende hjem til sin kjære psykopat av en kjæreste, mens pappa kjørte den skuffa datteren sin hjem til Haugtraa for å flytte over sakene sine.

På denne teksten burde det nesten stått: Warning! Bør ikke leses av personer under 18 år pga ekstremt negativt innhold!

Ingen kommentarer: