søndag 29. juni 2008

Helga som har gått...

Bilde: Roser fra Andreas <3

Bilde: Andreas og Terje henger opp hyller.

Bilde: Armbåndene jeg lagde til Andreas og meg mens Andreas hjalp pappa med scanninga.

Bilde: Andreas som sover på bilturen. Shønningen min<3

Bilde: Slushen min med eple- og bringebærsmak. Nam!

Fredag var Andreas på jobb, mens jeg ar hjemme i regnt og kosa meg foran Tv'en. Da han kom hjem hadde han med seg to buketter roser, en rød og en rosa:) Jeg skråskjærte dem og satte dem i vase.
I tillegg fikk jeg Andreas og Terje til å henge opp to hyller som vi kjøpte på IKEA. Det ble veldig fint, og mye mer ryddig! Thank you, thank you:)

Seinere på kvelden kom to av Bente og Terjes venner på besøk. Andreas og jeg lærte pappa å scanne og sende over bilder osv på dataen over telefonen. Det tok 2 timer det, siden ingen av oss egentlig visste hvordan scanneren hans funka. For når det ene ikke funka måtte vi prøve noe annet og når det ikke funka pga en annen ting måtte vi prøve å fikse slik at det igjen funka slik at den første tingen ville funke. Og alt dette gjennom PC og telefon. Stress!
Stakkar pappa; meg og min tålmodighet...

Lørdagsmorgen dro vi til Sverige med bilen for å ta båten over til Sandefjord. Andreas sov hele bilturen bort, men våknet da i skulle gå ombord på båten. Båtturen gikk veldig bra. Vi spiste god frokost eller brunch om man vil, med både kald- og varmmat + dessert. Jeg følte meg ikke uvel før vi kom inn i Taxfreeavdelingen. Når i var der inne tror jeg det må ha vært høye bølger, men det at det oste av parfyme og altslags annet hjalp nok ikke så veldig på min kvalme. Men men, overlevde turen uten å så mye som nærme meg toalettet da, heldigvis. Så så ille var det ikke. Vel framme i Sandefjord dro vi på et slags marked eller hva det enn var. En mini miniatyr-Dyrskuen, med masse klær på salg. Jeg fant ikke noe spesielt, men Andreas kjøpte seg noen skjorter og en frakk, selv om jeg mener han ikke er et frakk-menneske. Haha! I tillegg var det en mobil-stand der som jeg fikk Andreas til å gå innom. Han trengte ny mobil og kjøpte seg derfor en. Tror han er ganske stolt over den, han satt nemlig oppe i natt da han egentlig skulle legge seg og trykte nysgjerrig på den.
Etterhvert dro vi hjemover igjen, og da var vi innom en plass for å kjøpe is. Jeg kjøpte slush med bringebær og eple:) Nam den var god!
Da vi var kommet hjem fant Andreas ut at han ville ut og sykle. Så da dro vi, en stund etter middag, ut på sykletur, Andreas Kenneth og jeg. Andreas hadde tidligere sagt til meg at pappaen hans ikke hadde likt denne lille sykkelturen vi nå skulle ut på, så da skulle vi se om jeg klarte den. Først syklet vi ned til MacDonalds på Grorud, deretter bar det mot Addidasstore, etter det forbi IKEA på Furuset og Østre Aker hjem igjen. Denne turen brukte vi litt over 1 time på å gjennomføre. Enebakk rundt neste?
Nå skal det sies at Vestli ligger mer eller mindre på en liten kolle, så det var nok av oppoverbakker hjem igjen, i tillegg til at det ikke er barnemat å sykle sammen med brødrene Hansen! Men ja, det var forfriskende med en sykletur:)

I dag har jeg sett på Tv, gått tur med Yaro, lagd middag; lasagne, som faktisk ble veldig god:), sett etter PC eller Mac på Internett. Jeg har mest lyst på Mac, men fordi jeg ikke kan fordra MSN på Mac, vurderer jeg PC. Og dersom det går noe galt med PCen vil det alltid være noen i familien som kan hjelpe meg med å fikse det, men de har jo ikke snøring når det gjelder Mac... I tillegg har jeg "sett" på EM sammen med Andreas og sendt inn vitnemålet mitt.

I morgen skal jeg på første jobbdag på Meny Kalbakken. Jeg gruer meg og gleder meg på samme tid:) Blir spennende!

Ingen kommentarer: