tirsdag 17. juni 2008

Mystifistisk og litt skummelt

Bilde: Greiner som er klippet av utenfor huset...

Tirsdag skulle vi egentlig på Olavsberget (etter det jeg hadde hørt) med skolen. Hvorfor plutselig i dag? Hvorfor kunne vi ikke gjort det på fredagen etter at vi var ferdig med muntlig som vi ikke kom opp i? I tillegg hadde vi ikke fått god nok informasjon om dette, så jeg er litt nysgjerrig på hvor mange som faktisk dukket opp.
Og forresten så var det visst på Mule Varde, ikke Olavsberget vi skulle møtes klokken 10...

Det viste seg at halve klassen møtte opp på Mule Varde. Jaja, jeg sa hade til de fleste jeg føler jeg vil savne, på lørdag jeg, så var ikke store tapet for meg. Verken Gry eller Ine var der heller.
Alise kom og banka på døra mi rett istad for å snakke om ho jenta fra Fjone som skulle komme for å se på leiligheten nå på torsdag. Problemet er at jeg er ikke hjemme den dagen for jeg skal først jobbe fra 9 til 17 og deretter skal pappa og jeg på avslutning på Charlie. (Jeg kom på i natt at dersom noen av oss har strøket på en av eksamenene, vil ikke vedkommende få vitnemål denne dagen. Hjelp!)
Iallefall, da vi var ferdige med å snakke tok det 3 sekunder før hun banka på igjen. Hun viste meg masse gran- og andre buskekvister som lå på bakken og sa hun trodde det hadde vært et rådyr der og spist på treet. Etter en nærmere kikk så jeg at dette ikke kunne ha vært noe dyr ettersom kvistene hadde tydelig blitt klippet av med en saks eller lignende. Dette var litt skummelt. Det første som slo meg var at kanskje en narkoman hadde campa der i natt, og at dette kunne være grunnen til at jeg hørte dunkelyder i natt. Dramatiske meg!
Heldigvis var det visstnok bare Gunnar, sønnen til Alise, som hadde gjort det tidligere på dagen, men glemt å si det til henne. Puh! Ville vært litt rart også, for roligere gate enn Snarvegen vil være vanskelig å finne...


Tonhild har bursdag i dag:) Grattis vennen<3

Ingen kommentarer: